معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد:

قرآن توجه ویژه ای به زکات نموده است


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان یزد در جمع باغداران و کشاورزان روستای فراغه ابرکوه بر تلاش همگان در جهت احیای زکات به عنوان واجب فراموش شده تأ کید کرد.


غریب نواز با یادآوری این مسئله که در قرآن 32 مرتبه بر کلمه زکات تأکید شده است، این امر را دلیل اهمیت ویژه زکات عنوان نمود.


وی با بیان این مطلب که زکات جمع آوری شده مردم در رفع محرومیت از چهره همان منطقه صرف می شود، هدف کمیته امداد را واگذاری کار ها و از جمله مسئله زکات به خود مردم ذکر نمود.


غریب پور با بیان خصوصیات انسان نسبت به موجودات دیگر ،که بدین جهت انسان به عنوان جانشین خدا در زمین یاد شده است، انجام تمام واجبات شرعی و از جمله زکات را از جمله عواملی ذکر نمود که می تواند انسان را به این مقام بلند برساند.


وی توجه به زکات مستحب را نیز مایه برکت ذکر نمود و از آن به عنوان صدقات باغات یاد نمود.


امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار با بیان این مطلب که زکات یکی از واجبات الهی است که در اسلام به آن بسیار توجه شده است ، همکاری مردم در جهت احیای این فریضه را خواستار شد و خاطر نشان ساخت : به وسیله پرداخت زکات و ب طرح هائی که کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه می دهد، میتوان به بسیاری از محرومان منطقه بیش از پیش یاری رساند.


امام جمعه ابرکوه همچنین در صحبت های کوتاهی، ضمن تأکید بر لزوم حل مشکل امام جماعت این روستا و ساخت مسجد که از جمله نیازهای ضروری این منطقه است، از اعلام همکاری کمیته امداد استان یزد در این راستا نیز خبر داد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا